Thursday, April 28, 2011

sejarah alam persekolahan.

  • darjah 1 : 1 kurnia
  • darjah 2 : 2 setia
  • darjah 3 : 3 setia
  • darjah 4 : 4 setia
  • darjah 5 : 5 setia
  • darjah 6 : 6 setia
  • tingkatan 1 : 1T1
  • tingkatan 2 : 2T1
  • tingkatan 3 : 3T1
  • tingkatan 4 : 4SC1 / 4 zamrud / 4 pluto
  • tingkatan 5 : 5 pluto
apehal time form 4 banyak sangat kelas aku mengembara?
reason yang paling ideal dan bernas : saya pelajar nomad.
awal tahun 2009, saya masih penghuni SMK Tengku Aris Bendahara, Kluang. awal mula pertama mula, sejarah itu terus berubah serta merta pada awal sesi persekolahan diatas permohonan pertukaran sekolah ke 'cawangan' lain. ketika sahabat, teman, rakan yang lain sedang sibuk bertanya khabar, mendengar taklimat tatkala perhimpunan pagi terlaksana, ketika itulah aku ligat mencari fail-fail lama, maklumat peribadi pelajar untuk disertakan ke dunia yang baru. penghijrahan ke bumi Batu Pahat membawa saya ke sebuat tempat yg sangat asing sehingga terpaksa memulakan segala SEMULA. saya di tempatkan di SMK Dato' Onn atas arahan pejabat pelajaran disebabkan tiada penempatan sekolah yg seharusnya dan atas alasan sekolah tersebut sangat2 hampir dengan kediaman saya ( padahal jauh juga ). musibah datang berguling-guling tanpa hala tuju, saya ketandusan kelas sehingga terpaksa berhimpit-himpit dengan pelajar 4 zamrud. dengan rela hati dan bertujuan untuk meneruskan pengajian, so go on saja. kemudian, tawaran ke SMK (P) temenggong ibrahim ( TIGS ). bayangkan 3 bulan dah serasi, sehati sejiwa bersama teman seperjuangan yg baru, tanpa ribut taufan, tawaran 'itu' datang mengejut. setelah difikir semasak-masaknya, lencongan berganda terus ke sekolah 'tersebut' sehinggalah tamat pengajian ke tingkatan 5 dengan jayanya ( jaya?)

kadang-kadang, langsung tak terlintas nak sekolah banyak-banyak dalam satu tahun. sumpah, tak larat. kalau berani lagi, cubalah.tapi sekarang dah tak bergelar pelajar, tapi 'student'. sangat aneh lah kau orang semua! student dan pelajar kan sama. kenapa nak cakap lain-lain? fakta merepek.

4 comments:

  1. ma0 juga .

    1 restu
    2 setia
    3 setia
    4 setia
    5 setia
    6 tabah
    1 neptune
    2 bumi
    3 marikh

    ~hu3

    ReplyDelete
  2. haish. kau tak pyh mention pun aku tau.

    ReplyDelete
  3. eleyh , aq xpeduli ka0 ta0 ow not .
    ~ hu3

    ReplyDelete

tiggalkan bukti jejak anda disini. jangan malu jangan segan! - nienaryonie