Friday, October 15, 2010

dugaan apakah ini?


rama-rama kechil itu,
begitu gah melebarkan sayap dipersada,
merentas arus dengan kibaran warna pelangi,
bagai tiada tembok kebal menjadi penghalang,
andai aku ibarat rama-rama kechil -sedikit luahan-

hidup ini bagaikan hilang serinya,
bagai melewati usia-usia remaja belasan tahun tanpa warna-warni,
 suram tanpa cahaya pelita,
perlukah aku gamat ketawa melewati usia ini?
perlukah aku riak tersenyum meratapi kehidupan?
 
surat layangan itu masih kemas digenggam erat,
terasa seperti mimpi yang sukar aku ukirkan,
masih terdengar suara lembut itu menyampaikan prestasi kesihatan-ku,
sungguh tenang si-baju putih mencatat antidote di atas kepingan kertas,
tatkala itu juga aku seronok bermain dengan khayalan,
khayalan semalam yang terbit menjadi kenyataan.

ya-Tuhan,
hamba-Mu pasarah dengan segala ketetuan-Mu,

-walaupun pahit-

0 comment artis!:

Post a Comment

tiggalkan bukti jejak anda disini. jangan malu jangan segan! - nienaryonie